onsdag 29 januari 2014

Vi gjorde det här!

Framridning och sedan körde vi lite travbommar på mittvolten, dessa bommar blev sedan ett litet hopp. Vi körde två gånger i vardera varv. JAG VAR DÖSKRAJ!! Tycker det är läskigt att komma "snett". Vill helst hoppa ett hinder - ett rättuppstående - rakt framifrån.

Vi gick vidare i övningarna och körde tre hinder på en båge. Första försöket misslyckades och jag hoppade över mittenhindret =) Hehe, inte HOPPADE över utan hoppade ÖVER. Blev lite sur på mig själv, för jag vill inte vara en fegis! Fattar inte hur jag kan tycka att det går så jävla fort!! Vi skulle hålla fyra eller fem galoppsprång mellan hindren, men det sket jag fullständigt i. Koncentrerade på att komma över =) Till slut gick det ganska bra! Körde två gånger per varv. Nasse älskar verkligen att hoppa, och det är så kul att det går bra! Sedan körde vi en linje med sex - sju galoppsprång emellan, då gick det undan lite, men jag klarade det iallafall. Sedan körde vi samtliga hinder, bågen först och linjen efter det. En gång i varje varv, vi avslutade med att höja linjen och köra den två gånger till =) Nasse var toppen, och jag är supernöjd!

Nu skall ju jag flytta hästarna och inte har jag köpt någon transport än, så det blir lite trixigt att lösa - men - jag har en skitbra idé!! Kommer att fortsätta i gruppen, de gånger jag kan låna / hyra en transport tar jag någon av mina egna hästar, och de övriga gångerna använder jag en ridskolehäst. På så sätt kan jag hålla igång min träning och fortsätta våga hoppa =) Älskar gruppen jag går i också <3 bara roliga människor och en positiv, lättsam stämning. Alla hejjar på och stöttar varandra! TOPPEN!!

Ska gå igenom filmerna nu, lägger upp dem under dagen!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar