tisdag 7 januari 2014

Stallhäng!

Nagelfix, pizzabak, lösgodis och mys i knät, det är vad vi sysslar med i stallet  =)
Mina naglar =)

Efter pizza och skönhetsbestyr, så red vi faktiskt också =) Jag hade med mig två My till stallet idag! Min vanliga My och sedan sambons stora dotter My. De båda Myorna delade på Cannelle. Började med lite skritt och sedan trav och galopp på lina för nya My. När hon galopperade åkte sadeln runt och vips låg hon på backen. Tuff tjej upp igen och gjorde om, men tror hon blev lite spak... Vi får se om det blir tårta idag ;) Andra My red med inspänning och provade även halsförlängare. Sedan blev det lite galopp på vanligt vis innan vi skrittade av.

Jag och Nasse fortsätter på den gyllene vägen av perfektion! Körde skritt cirka 15 min på lång tygel plus lite serpentiner och slalom mellan hinder,  och joggade sedan runt på lång tygel cirka 10 minuter. Tillbaka till skritt men med lite arbete denna gång. Körde två långsidor med överböjningar på långsidorna och sedan red jag lite i form med rakställning däremellan. Därefter körde jag galopp i lång och låg form med samling på den övre och nedre volten. Gick kanoners!!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar