lördag 25 januari 2014

SPÖKEN

Red bästa hesten <3 NASSE

=) Han har blivit så fin i ridningen. Går som en klocka, så samarbetsvillig och snäll! Vi fokuserade på travbommar idag. Kände att jag hittade sättet jag skall rida på och han snavade inte över en enda bom! TOPPEN!

Lite senare in i ridpasset kom Amanda in, och jag skrittade av medan hon skrittade fram... Först hör vi en gång hur det "smäller" i dörren, kollar bort mot läktarsidan för att se om den skall komma någon men det gör det inte.... Konstigt. Vi rider på och pratar och så öppnas YTTERDÖRREN och vi hör hur en häst trampar runt, väntar på att någon skall ropa att dom vill komma in men det är helt tyst. Vi börjar ropa i stället för hästarna blev lite stissiga, tyckte att skall dom in får dom väl komma in med detsamma inte stå utanför och hetsa upp hästarna. Ingen svarar och ingen kommer in? Jag får tvinga ut Nasse som står som förstenad vi ridhusdörren för att gå upp till stallet. Han går ut, stirrar ut i tomma intet, blåser med näsborrarna, går nästan baklänges och är superspänd! In med honom i boxen, kollar runt på parkeringen, inga bilar förutom min och Amandas, kollar runt vid spånhögen mot hagarna, sidan av ridhuset, ryttargången och cafeterian. Inte en kotte syns till..! SPOOOOKY!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar