onsdag 15 januari 2014

HOPPTRÄNINGEN

Asså... Så taggad efter hoppningen igår! <3 Nu skall jag fortsätta hoppa varje tisdag =) Börjar med Cannelle så jag blir säkrare på mig själv och inte är sådan fegis, sedan blir det att träna med Nasse!

Hade tänkt rida båda hästarna igår, men var lite trött efter träningen plus att det blev så sent, så Nasse fick en vilodag istället. Stod och myste med BackOnTrack-ryggen... Hjärtehästen <3

Någon mer som var taggad var Cannelle =) Det varken märks eller känns att hon är 23 år!! Är som en 6 - 7 åring i ridningen. Pigg och mjuk! Äääälskaaar att hoppa gör hon med! Öronen var så mycket framåt att det såg lustigt ut. Hon slår väldigt mycket med huvudet, skall testa med martingal men tror inte att det hjälper.

Hur som haver... Vi körde ett pass på 75 minuter. Förutom skritt, trav och galopp på fyrkanten, bestod framridningen av halter och avsaktningar. Jag måste skärpa till mig med mina halvhalet och förhållningar! Sedan körde vi galoppbommar på volterna, uppdelade två och två. Det gick sådär =/ Är så osäker på hur jag skall rida henne eftersom jag bara skruttat runt i skogen innan. Vet liksom inte hur långa eller korta steg hon tar, vilken fart hon skall ligga på osv... Det är detsamma i hoppningen, jag har bara hoppat henne en gång på en CL för två år sedan... Då hoppade vi 60 cm =)

Vi hoppade fram på några rättuppstående ett par gånger i båda varven, sedan körde vi de sprången på en åtta. Blev bättre och bättre för varje språng, men jag måste sluta fega!! Blir så arg på mig själv. TÖNT! Hahaha =) Dålig sits har jag över hindret också, efter varje hopp fastnade vänster fot i stigbygeln för att jag kommit för långt in med tårna.

Vi lade slutligen till galoppbommarna i övningen, så vi körde en åtta med extra varv, om ni fattar? Har gjort en skitsnygg teckning för att illustrera ;) Slutövningen hoppade vi på 80 cm.

Cannelle skötte sig utmärkt, och det gick mycket bättre på 80 än 60. Bästa komplimangen kom från boxgrannen som önskade att hennes häst också skulle vara så pigg som Cannelle när han kommer upp i hennes ålder <3 Looovely hest!!

ÅÅåå, bilden som jag ritat så fint går inte att ladda upp pga filformatet =( Sorry...

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar