onsdag 22 januari 2014

Hoppträningen



AAAAAAAAAaaaaaarghhhhhhhhhhhhhhhh!! Världens sämsta skitträning någonsin! Så sur... Går inte att beskriva med ord =( Bara se och må dåligt, buhhhuuuuhuuu!! Skämmes ta´me´fan! ;) Hästen sköter sig i allafall exemplariskt men jag måste försöka få henne att sluta slå med huvudet, ska testa med martingal, men det är inte säkert att det kommer hjälpa eftersom hon håller huvudet så kort.... Ursäkta mitt språk och mitt uppförande, inte så passande med "Tourettes-anfall". FRUSTRATION! 

Här ser man tydligt hur skänkeln åker bak typ två decimeter bakom sadelgjorden.... INTE BRA! =( Måste försöka komma ihåg mina chaps! Ullstrumpor är det inte riktigt så bra fäste i ;)

2 kommentarer:

  1. Det är ok att skrika rakt ut i bland... och det är ok att det inte alltid går så bra :) har du provat att hoppa privat? Tänker om det bara är du och din häst i ridhuset blir det lite lättare att rida på och få upp lite fart..

    SvaraRadera
    Svar
    1. Tack! Jag vill komma igång och våga hoppa innan jag lägger massa pengar på privatträningar =) Har inte hoppat ett hinder sedan jag var 12-13 år =) Haha! Det är ju ett tag sedan, är 32 år nu!

      Radera