torsdag 23 januari 2014

Tungt pass igår...

My red Cannelle tidigare under kvällen, men av hennes anteckningar att döma hade det gått sådär... Snuttan hade nog lite träningsvärk från hoppträningen kan jag tro =) Duktiga My hade i allafall ställt henne med BoT efteråt <3

Nasses ridning gick bra men var lite tung. PIGGELIN HÄST! <3 Dock är han svår att hålla in och ge fart samtidigt, det är lite på eller av. Han är så känslig för hjälperna med... Gick dock mycket bra på slutet, då kom han ihop och jobbade ordentligt. Kände mig lite svag i ridningen och tror att jag kan ha fått en släng av träningsvärk jag också ;)

Jag red 60 minuter lektionsridning och fokus låg på galoppfattningar och avsaktningar, plus att vi körde lite travbommar. Han är svår att rakställa i ena varvet och går gärna ut med baken. Funderar på att ta ut någon equiterapeft eller massör för att kolla igenom honom. Hade en tjej som körde IR-terapi förut och det funkade jättebra, förutom att han ställde sig på bakbenen och var typ två centimeter från att ha sönder hennes apparat... Hehe ;)

Vila för hästarna idag, så jag drar till Hästis-Bästis <3

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar