fredag 31 januari 2014

Aj!

Hoppträningen var inställd igår så det blev ledigt i ridhuset! =) Brukar inte rida på torsdagar annars, men tänkte att jag måste passa på nu medan jag har ridhus... Flyttar ju hästarna imorgon! Plockade iordning en bombana och lagom till jag skulle sitta upp kom det två ryttare till. Naturligtvis skulle ju don hoppa eftersom de i vanliga fall är med på träningen. Skrittade fram och travade, galopperade lite så jag blev lagom varm. Då var dom redo att lägga upp hindren. Skrittade medans dom hoppade, samma tjej skulle hoppa båda hästarna så det tog en liten stund. Började frysa något syndigt =( När dom äntligen var klara började jag trava runt min bana, men fick kramp! Så satans ont!! Kunde inte fortsätta, hoppade av hästen och försökte stretcha bort det, men ajajaj vad ont det gjorde. Har ont fortfarande! Blev ingen mer ridning så Nasse fick vila. Fodrade alla ridskolehästarna innan jag åkte hem. Hoppas på bättre ridpass idag!

Bombana, massor med travbommar =)
Travbommar med upphöjning

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar