onsdag 8 januari 2014

Kvällsbloggning

Tjohej!

Idag red jag bara Nasse. Vi skrittade ca 15 minuter och joggade ytterligare 5 =) Trodde grisen skulle vara lite stel från gårdagen.., men ICKE! Haha, jag älskar honom <3 en häst som vill jobba lika mycket, lika glatt och lika intensivt som honom är svår att hitta! 

Nasse + ett bett = TUGGA!!

Vi körde på med en övning från gårdagens ridpass, galopp på långsidan med avsaktning till skritt på kortsidan. Känner att jag inte har så bra kontroll på skritten, det blir mest "stomp" och lite joggsteg. Galoppfattningen tar han jättefint och mjukt, men det är ju för att han vill iväg =) Försökte koncentrera mig på halvhalterna och det verkade hjälpa. Hade jag vågat hade jag hoppat lite studshinder som stod uppställda! Hmm, hmm... Är ju en del av målsättningen så... Har nu fått ihop alla fem mål för alla fem delar och presenterar dom på bloggen imorgon - hoppas jag! Imorgon har mina hästar VILA, och jag skall ha skönhetsdag med ansiktsmasker, bubbelbad och hårinpackning <3 Middag med vin hoppas jag på också!

En sak jag tänkte på idag, fast det relaterade till ridpasset igår, är hur man kan vända om saker och ting... 
Till exempel;

  • Jag tycker att Nasse är svår att rakställa, minsta lilla man ger höger vänder han på en femöring rakt av... IRRITERANDE!! Dock mitt fel =(

POSITIVT! Lättstyrd =) fått flera kommentarer om det!

  • Jag tycker Nasse stimmar på framför hindret och går alldeles för fort!! Känner mig osäker...

POSITIVT! Han tycker det är skiiiitkul!! Massor som sagt detta =)

Vin + blogg = det bästa livet!

Tänk vilka insikter man kan komma till! =) Efter ridpasset stretchade vi ordentligt och lade på gosigt fleecetäcke <3 Måste säga att lick-it burkarna är världens bästa "stretchhjälpmedel".

Cannelle fick stå med BoTryggen i en timme och verkade nöjd med det <3

Godnatt!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar