måndag 13 januari 2014

Det blev det här...

NASSE - Först körde vi lite löslongering som uppvärmning och därefter blev det tömkörning. Borde verkligen göra det oftare! Har lite svårt att tömköra i ridhuset, tycker det är mycket lättare ute =) På fyrkanten gick det bra, men när jag skulle köra slalom vet jag inte vad som hände?! Hahaha! Avlutade passet med gammal hederlig longering =) Skulle gärna vilja gå någon kurs i tömkörning, måste kolla upp det!

CANNELLE - Skrittade fram ordentligt i cirka 30 minuter. Piggelin gammal tant!! =) Looove her <3 Jobbade med att försöka få ihop henne ordentligt, men hon var väldigt motvillig till att komma ihop med halsen. Slog med huvudet och var allmänt uppkäftig. Måste nog se över Mys ridning lite... Man känner direkt hur någon har ridit, och hästen tror att hon skall komma undan, men icke! Efter några varv med tonårsfasoner skärpte hon till sig och gick riktigt bra. Vi avslutade passet med att hoppa några språng på ett 60-hinder, då gick hon ännu bättre <3 Superhästen <3 Skall vara med på hoppningen på tisdag tänkte jag...

Mindre kul var efter ridpasset då jag upptäckte att allt vatten hade frusit, till och med i cafeterian... Så det blev ingen kaffe till träningsdagboken =( och inget vatten till hästarna efter ridpasset heller, gav dem lite betfor... Hoppas verkligen att det är fixat med vatten till idag!

Mer trist var att jag både filmade och fotade ridningen igår, men att min telefon verkar ha ballat ur =( hängt upp sig totalt!! Skiiit =(

Bjuder på några gamla bilder istället...

Idag har Cannelle vila, men Nasse skall ridas, får se vad det blir... Inte fått ridhusschema ännu, så vet inte när man kan rida med eller när ridhuset är ledigt.

Jag och Cannelle 2012

Jag och Nasse sommaren 2012

Jag och Cannelle sommaren 2012, CL 60 cm

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar