måndag 27 januari 2014

RIDPASS

Efter att ha skottat snö, fixat mat, varit ute med hunden, slagit in presenter, gjort rent kattlådor och andra husliga bestyr begav jag mig till stallet =) WhoopWhoop! Snabba ryck för att hinna rida innan barnlektionerna börjar! BORSTADE INTE NASSE INNAN!!! Utan drog av täcket och slängde på sadeln. Har liiite ångest för det, men det var redan en häst på gången och Nasse är inte rolig att fixa med i boxen och tiden var knapp...

Väl i ridhuset skrittade jag fram alldeles för kort mot vad jag tycker är ok, brukar skritta fram 20 minuter i vanliga fall, men nu kortade jag ner det till mindre än tio, travade lite, körde lite avsaktningar trav till skritt som jag sedan bytte till galopp och skritt. Han kändes mjuk rätt så snabbt ändå <3

Jobbade travbommar med galoppvolter. Bommarna låg i tre övningar, två på rakt spår och en på något böjt spår. Körde i en bana runtruntruntrunt. 10 minuter per varv. Gick skitbra! Har verkligen hittat takten nu =)

Avslutade med galopp på fyrkantsspåret med skänkelvikningar längs långsidorna, 4 gånger per varv.

UNDERBARA HEST!

Skrittade av, in och BORSTA! på med fleecetäcke, godis och morot <3 Slängde ihop hö, halm och müsli. Snabba ryck hem för att gå på ljusparty och bli 548:- fattigare =) men trevligt har vi haft!


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar