måndag 6 januari 2014

Rövsveda!

Jag och hästskötaren My körde på med barbacka ridningen igår, men jääääklar vad det känns i rumpan nu!! Aaaajjj =) men så fort man börjar jobba så går det över. Hade tänkt att fuska och hoppa över ridningen igår eftersom vi körde hö hela dagen. Cirka tre ton hävde vi upp på skullen, känns lite i armarna ;)

My fortsatte med sina övningar från igår, dvs att rida och byta spår hela tiden. Rida i kringelkrokar typ. Det är ett jättebra sätt att få Cannelle att gå ner och jobba ordentligt, annars drar hon lätt upp huvudet lite och kan bli väldigt stark i munnen...

Jag hade ett kanonpass med Nasse!! Han var helt briljant <3 ALLT gick perfekt från första till sista sekund! Kände riktigt hur han lyfte upp ryggen och han var så otroligt lätt i handen =) Fasen , vad kul det är när allt klaffar! Vi körde skritt först, cirka 15 - 20 minuter på lång tygel innan jag började jobba honom lite. Jobbade enbart med skänkel och att förflytta vikten på sittbenen. Sedan körde jag överböjningar på långsidorna och ställde i hörnen, ett varv åt vardera håll så det blev fyra varv totalt, med två varv på lång tygel mellan varvbytena. Sedan gjorde jag samma övningar i trav fast jag lade till ett varv med rakställd långsida. Åt båda varven då såklart... Supernöjd jag och supernöjd häst som frustade massor! Lovely! <3

Vi avslutade passet med lite agilityhoppning, hahaha! Superkul! Ska ladda upp filmer senare =)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar