fredag 28 februari 2014

Veterinärbesöket

Här kommer en sammanfattning av veterinärbesöket

NASSE - Inget att göra... "Kulan" är där den är =/ Kan minska med tiden och eventuellt försvinna, men det är inte troligt. Hon rekommenderade att prova bettlöst, men trodde samtidigt inte att bettet kunde skada eller göra illa honom. Däremot kan jag inte använda aachenrem... Tur att jag bara har 10 sånna´ träns till honom! 

CANNELLE - Här hade vi ju två problem, det ena att hon fallit ur något fruktansvärt och det andra att hon uppvisar hälta. Angående hullet så tyckte vetten hon var för smal, men kunde inte hitta någon anledning till det. Har gått igenom foderstat och kollat avmaskningsbehovet. Skall kontakta annan veterinär för rådgivning gällande hennes tänder, men hon tittade i munnen och tyckte det såg fint ut. Hon har ju inte heller några problem med att äta, så det är förmodligen ingenting men bättre att vara på den säkra sidan. Hältan rådde hon mig att ta hjälp av kiropraktor med. Hon trodde samma som jag -  att hon drar upp benet pga den gamla skadan, och att det sitter högre upp egentligen. Hon tyckte även som jag också att hon såg lite sned ut... Fick dock metacam för sex dagar, ska ringa lite olika behandlare imorgon. Håll tummarna! Hon skall skrittas hela tiden dock.


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar