fredag 21 februari 2014

Mitt stall är så bra...

...men jag saknar hyresgäster!

Det är så kul i stallet, trodde jag skulle bli så ensam, så ensam men icke! Folk varje dag och kväll, skitkul! =) och inackorderingarna kommer nog vad det lider - hoppas jag!

Längtar till våren så jag kan köra igång någon aktivitet, vill göra klart toaletten och dra all el med...

Nu i helgen blir det i allafall att måla några plankor till sadelkammaren, måla pallarna och SMÖRJA ALLA GREJER, för dom ser för jävliga ut! Skall ha min sista stalljour på GRK med... Tur jag har Mysan som hjälper mig <3

Igår fick hästarna stå med spiktäcke/BackOnTrack medan vi mockade och sedan red vi ut. Sölade oss så det blev kolsvart ute innan vi kom iväg, så vi red på grusvägen fram och tillbaka några gånger. Blev 30 minuter skritt i alla fall. Cannelle såg helt ok ut i benet, och Nasse var pigg och fräsch! Måste ta tag i "kotunnelfrågan" så man kan rida ut låååångt. Är lite rädd att gå över vägen...

Nu blir det in till stan på möte, sedan handla lite inför helgen, och sedan stallet - självklart!!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar