torsdag 20 februari 2014

Åka hem??


Man önskar man kunde göra såhär...


Nasse har gjort så här...

Dax att åka hem! Eller inte?? Alltså.., jag förstår inte? Hur har dom andra ägarna kunnat tävla honom?? Man vet ju aldrig om han skall gå på en transport eller inte! Det kan gå på 30 sekunder eller 30 timmar. Jag har provat allt. Linor, kvastar, grepar, tvång, vara snäll, backa, gå fram... You name it! Vill han inte så vill han inte. Inget funkar i det läget, och sen - vips - så går han bara på helt plötsligt, och då bara ÄLSKAR man honom <3 

JAG MÅSTE VERKLIGEN KÖPA EN TRANSPORT SÅ JAG FÅR TILL RUTINEN!!

Som tur är så har jag världens bästa stalltjejer, och världens bästa ridlärare, som var kvar och hjälpte mig tills han gick på! Även en kille var med och gjorde sitt absolut bästa, pratade med mjuk röst, skakade på hinken och tog diverse order från oss brudar! 

Första försöken gjorde vi mellan 18.00 - 19.15 sedan var vi tvugna att ta en paus... På´t igen en halvtimme senare! Även den gången fick vi bryta för paus... Sedan parkerade vi om transporten och gjorde dom sista tappra försöken innan han slutligen gick på! Vilken lycka!! 

Var så irriterad, och tänkte att nu är det väl aldrig någon som vill att jag skall ha med Nasse någonstans någon mer gång... Skall precis börja be om ursäkt till RidlärarJohanna, när hon bara - med ett leende på läpparna - " Ja, men nästa gång då vet vi hur vi ska göra" ÅÅÅååå underbara människa <3 

Alla som hjälpte till var GULD! Angelica, My, alla Johannor, Linn och Tommy. SUPER TACK FÖR HJÄLP OCH SUPPORT! Flera timmar i regn med en tråkig och ibland lite farlig häst, men alla hade ett glatt humör och vi hade faktiskt kul, hur konstigt det än låter!! Äkta kärlek <3 RidlärarJohanna som lånade ut både sig själv, sin bil, sin transport och sin tid <3 <3 <3 BÄSTA BÄSTA DU!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar