torsdag 20 februari 2014

KURSEN - Hoppningen

Som jag skrev tidigare så bestod banan av en långsida med studsserie, jag tror det var fem språng, andra långsidan var tre galoppbommar in på ett raktuppstående, och sedan var det oxer på båda diagonalerna. 

Jag kände redan på framridningen att hästen var piggelin, men tycke att det kändes roligt. Fokuserade på min målbild och tänkte att skam den som ger sig! Det är bara att hoppa!! =) och det gjorde vi! Såååå synd att jag inte har det på film, men det var något helt otroligt vad han studsade över studsen!! My God! Hahaha!! Ännu mer otroligt att jag satt kvar =) men han är snäll hästen, inte något dumt alls varken efter eller före, men JÄVLAR vad han drog på över hindren. Vi måste ha varit två meter över med bara hästen och sedan jag ytterligare en meter på det. Tur att jag kom rätt i sadeln annars hade jag nog suttit uppe i ridhusets takbjälkar! Har letat efter något klipp som kan illustrera hur det såg ut, men inte hittat något bra. Det kändes som om hästen hoppade som den första hästen gör i videon nedan iallafall. Försök sitta kvar på det!!

OBS! Endast den första hästen som löshoppar är det jag menar!


Lite filmsnuttar på när jag hoppar =)


Alla satt iallafall kvar, och jag är jättenöjd med min hoppning även om den inte var den snyggaste =) Kom iväg och gjorde något med hästen och det är det BÄSTA <3 Rolig och positiv stämning i gruppen och alla hoppade på sina villkor! 

Efter ridpasset skulle vi lasta Nasse, köra hem honom och hämta pizza, men det blev bara pizzahämtning. Nasse ville nämligen inte alls åka hem...

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar