tisdag 25 februari 2014

SUPERDAG!

Igår var en alldeles perfekt dag med några av mina hest-töser! Först hade jag ju lite kalabalik på morgonkvisten, men sedan blev dagen bara bättre! Tog en promenad i strålande sol, med glajjerna på och humöret på topp, när Johanna ringer och är på väg till stallet =) hon hämtar upp mig på vägen och vi åker till ridskolan och fixar lite... Då ringer Linnsan och -wrooom- så har vi hämtat henne i Överum =) Tipptopp! In på "Pressan" för att köpa lite glass och sedan full fräs mot Ullevi.

Självklart inleds eftermiddagen med fika, och sedan fixar jag och Linn hästarna för en uteritt.

Vi red en skrittrunda på cirka en timme. En alldeles perfekt runda var det, om än liiite läskigt att ta sig över E22:an- Vi skrittade runt Risdal och tillbaka, och körde typ tio minuter i paddocken. Cannelle såg helt ren ut i skritten nu, och kändes rätt så fräsch. Markerar dock något i traven ( höger varv) och lite mer i galoppen... Hoppas på att det släpper helt =) Linn provade Nasse några steg i paddocken och verkade nöjd <3

Medans vi red var Johanna och städade på sitt jobb, och Gullan hade mockat och sopat när vi kom tillbaka! Lovely! Vi plockade iordning, flätade hästarnas svansar, diskade, gjorde mat, fyllde vatten och sedan drog vi hem till mig och utfodrade oss själva. Därefter blev det massa flams och trams innan vi åkte tillbaka till stallet och tog in hästarna. TOPPEN DAG! Vill ha fler sånna!!

Nu laddar vi för hoppträningen ikväll och håller tummarna för att Nasse fixar transporten med glans!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar