onsdag 12 februari 2014

Gårdagen

Nu är det dags att återge gårdagens hoppträning! =)

Jag hade ju bestämt mig för PEPP hela dagen och jag började faktiskt redan på måndagen. Mådde as-bra hela måndagen och var riktigt i gasen hela dagen =)

TÄNK VAD LITE POSITIVA TANKAR KAN GÖRA!! <3 

Körde peppinlägg här på bloggen, och på FB hela tisdagen. Tänkte positiva mantran och påminde mig själv om att "idag är en bra dag", och det blev en bra dag! Hoppningen gick superkalas!

Började med att ramla av dock... Haha! Det var Mys fel!! Bara för att skitungen skulle vara snäll och bära fram bommar ;) Jag kommer travandes i godan ro, och ser inte My, men ser en bom, som i mina ögon, ramlar ned från vägen. JAG blir döskraj och kastar mig åt sidan, varpå hästen blir ännu räddare och också kastar sig åt sidan! Tjoooop! Så låg jag på backen. Nu blir det tårtbak också... Tur att jag hade Mattis, fjordingen, så det inte var så långt till backen =)

Min positiva inställning tillsammans med lite hjälp av sporrar, fick ordentlig fart på honom och det gick SÅ BRA! Kändes bra, var bra, bra-bra-bra!!

Helnöjd!

Det positiva var att det positiva smittade av sig och det gick faktiskt bättre än på länge för alla i gruppen, speciellt för Linn =) BRA JOBBAT TJEJEN! Både med peppet och hoppningen! 
POWER <3

Övningarna bestod av galoppbommar respektive travbommar i två av hörnen, och en dubbel kombination i mitten som vi bland annat hoppade som en åtta. På ingången från travbommarna låg en galoppbom innan. Skulle gärna vilja hoppa Nasse på den här övningen =) Några av oss i gruppen har lyckats tjata till oss en kurs i nästa vecka också, skall bli kul =)

2 kommentarer:

  1. Bästa Marre! Nästa vecka kör vi järnet igen! :D ♡
    Love you!

    SvaraRadera