måndag 24 februari 2014

Hjärtat i halsgropen!

Liiite trött imorse... Fattar inte varför? Måste nog dra ner på sockerintaget... 

Skitsamma! Med den morgonen jag hade vaknade jag till liv i alla fall!!

Kom till stallet som vanligt, och Zebbi (hunden) gick iväg till sitt kiss-och bajsställe. Jag gick in i stallet, filmade lite på hästarna, men bara för det gnäggade dom ju inte =( dom brukar alltid gnägga när jag kommer. Det är bland det bästa jag vet, att komma på morgonen och mötas av det dova men vänliga mullret från hästarna <3 Jaja, hämtade deras kraftfoder, och gav dem det plus betfor, och även Zebbi fick sin hink. Hunden älskar betfor och brukar få slicka rent i hinken efter hästarna. Skit kul när dom står på rad alla tre och väntar på att bli utfodrade =)

Sedan hämtar vi höpåsarna och går ut med dem i hagen, samma som alltid. Enda jag gör annorlunda är att jag inte stänger dörren ut till foderdelen... Hänger bara in påsarna, men tänker att jag ju skall hämta skottkärrorna så snart hästarna är ute... Tar på Nasse grimman och börjar gå ut. Då kommer Zebbi i full kareta från foderdelen, springer bakom och skall springa förbi (!) mig och Nasse i den sista delen av gången jämte uthyrningsboxarna. Nasse hör bara klacket från hennes klor och jag tänker Ajajaj, sen smäller det
 - POW! Nasse kickar till och träffar något med ett dovt ljud... 

No more Zebbi... 

Släpper ut Cannelle och går sedan ut för att ropa efter hunden. Kommer ingen vovve... Visslar, ropar, visslar, ropar. Har lite panik... Fortfarande ingen hund i sikte. Möter prästen på cykel men han har inte sett henne, hans ord ekar i huvudet "Det blir nog svårt att hitta henne om hon är liggandes i skogen, det kan ju redan vara för sent" MY GOD! Buuuhhhhuuuuu!! Min hund :'( Skriker hennes namn så det svider i halsen! Ringer alla möjliga människor för att ordna en skallgångskedja, men ingen jävel svarar... Tar bilen och åker runt lite i området, kan inte se någon gul reflexväst röra sig någonstans... Åker hem för att gå ut på FB och lägga ut en efterlysning. VEM TROR NI LIGGER PÅ TRAPPEN? ÅÅååå, älskade hundjävel! <3 <3 <3

Zebbi

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar