lördag 1 februari 2014

DRESSYRMUPP... WTF?!

Det blev en hoppträning igår =) lite oplanerat, och den gick skiiiitbra! Vi red fram som vanligt, Nasse gick jättebra men kändes lite het... Sedan hoppade vi fram på ett rättuppstående - några gånger med kort anridning och några gånger med lång anridning. Försökte fokusera på att hålla ett jämt galopptempo fram till hindret, det gick väl sådär... Tyckte att jag hade så korta stigläder så det kändes som att jag skulle ramla ur sadeln, frågade ridläraren vad hon tyckte, men hon tyckte tydligen inte det... TYDLIGEN MÅSTE JAG SLUTA SE UT SOM EN DRESSYRMUPP!! Hahahaha, det var det roligaste på länge! Jag skulle gärna vara en dressyrmupp - om jag kunde! Jag skulle gärna vara en hoppjärka med - om jag kunde! Det är svårt! Jag måste hitta mig själv i ridningen lite mer, anpassa sitsen och ridstilen till övningarna, börja träna annat för att få muskler och uthållighet/styrka. 

Jaja, tillbaka till ridningen =)

Vi körde sedan på med en kombination, två galoppsprång. Kom i båda varven, och körde dem först i trav. Det gick skit! Eller, alltså det gick bra, men inte så jag var nöjd... Sedan körde vi kombinationen i en åtta, i galopp, och det måste jag säga gick kanon!!

Är så glad att jag kunnat och vågat börja hoppa för Nasse blir ju så glad <3

Efter ridningen släppte vi ihop hundarna i ridhuset för lite bus! =)

Hindren från träningen

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar