lördag 16 november 2013

Rida * 3 ungar i regnet = kallt...

Igår hade jag med mig Hästis-Bästis lillasyster till stallet. Hon skulle kolla på sin kompis som red lektion. Efter det så skulle hon rida. Vi fick lov att vara på utebanan eftersom det var ridlektioner i ridhuset. Tobbe kom med barnen som också skulle rida båda två. För att hålla värmen byggde vi upp en slalombana av hinderstöd, lade ut markbommar och byggde ett litet kryss. Sedan red Helena, i alla tre gångarter, och sedan Wilma och Fanny, i skritt, runtruntrunt banan =)

Jag skickade hem ungarna och sadlade Nasse. Då kom My, my little helper, och så fick hon prova rida honom. Skrittade på lång tygel och försökte börja jobba honom lite, men hon tyckte han var svår. Jag tyckte han gick bra, långt och lågt =) Vi byttes av och jag började arbeta honom ordentligt, det blev mycket trav och vi körde volter och serpentiner. Han är fortfarande lite stel i en a bogen efter stakningsskadan och svår att få rak i vänster varv.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar