tisdag 12 november 2013

Piggelin!

Gammal häst = pigg häst!! <3 Cannelle är så jädrans pigg att rida, måste få ordning på livet så jag hinner med båda hästarna ordentligt. Hon skulle behöva ridas 3 - 4 gånger per vecka. Har ju My som försöker hjälpa mig på helgerna, men det är inte alltid det funkar... Hade velat haft någon som red henne en gång i veckan med och så kunde jag ta en dag, men det verkar svårt att få det att passa med barnvakter, jobb, andra intressen och familjer. =( Hon behöver verkligen ridas! Hon blir så stark i munnen när hon inte rids ordentligt. Bara dundrar fram. Man får liksom ingen känsla eller kontakt med henne. Skulle behöva hoppa henne lite också... Plus att jag vill rida ut! långa härliga uteritter, men det verkar inte vara någon som är så särskilt intresserad =( jag hittar ju ingenstans...

Nasse fick stå inlindad i BoT igår. Hade tänkt rida honom men det blev så sent... Kom hem vid halv tolv!

Hade tänkt vara med på 20-lektionen med Cannelle, men den var inställd så det blev egen ridning istället, 40 minuter framskrittning, och typ 10 skritt+jobb, sedan körde jag travövningarna som jag körde med Nasse på dressyrlektionen, hade tänkt lägga in galoppövningar också, men det gick så dåligt så jag nöjde mig med traven och försökte få till den någorlunda. Gick sådär... Skrittade av 15 minuter och stretchade henne efteråt.
Måste lägga upp bilder på hennes svans, ser ännu tjockare ut nu när hon är klippt!




Inga kommentarer:

Skicka en kommentar