onsdag 6 november 2013

MYCKET NYTT, I LOVE IT!!

Trevligt meddelande på kuvertet från HOPPA I FICKAN
Mina nyckelringar =)
Köpte två nya täcken, regn med fleecefoder, till det oslagbara priset av 350:- / st Gillar egentligen inte att ha samma färg till hästarna men vad fan..!
INTE trevligt att komma till den här stallgången! Fy skäms! Äppelskruttar, grimmor och skräppåsar, det skall vara ORDNING OCH REDA!
Nasse i sitt nya täcke =)
Cannelle i sitt nya täcke <3



Ridningen går fortsatt framåt =) i måndags blev inget, jag var alldeles för trött... Plus att en vilodag emellanåt gör ju inget! Igår däremot blev det rida av!! =) Körde ett barbackapass i skritt och trav. Gick kanon! Måste däremot ta mig till en sjukgymnast och kontrollera mitt bäcken. Har känt att jag är lite sned... Eller höften är det nog, har haft känningar ända sedan jag ramlade av Cannelle FÖRRA sommaren. Nasse har lite "svårt" i höger varv, baken hänger inte riktigt med och han överböjer väldigt mycket i nacke och hals på böjt spår, på rakt går han lite slingrigt och nästan så att han väljer att gå i sluta istället för att hålla sig rakställd. Det är den sidan han skadade sig på i somras, så funderar om det kan ha något med det att göra..? Kanske skall köra lite IR på honom..? 

Cannelle stod med Back On Track grejer över hela kroppen och bara myyyyste =) I övrigt är hon lite tjurig, men det är nog för att hon är långhårig. Klipptid inbokad på lördag med Hästis-Bästis så råder vi bot på det!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar