måndag 11 november 2013

Frisördax

Alltså... Korv eller lasagne?? Jäkla skithäst! Eller, i allafall en av dem! Cannelle hon står snällt i flera timmar och låter sig bli klippt, kör med en stor och högljudd maskin i ansiktet och överallt, helt utan problem.

Nasse han får lugnande och står på bakbenen!! Hur är det möjligt?? Helt hysterisk häst. Inte ett dugg lugnad och totalt klarvaken! =( så han har fortfarande pälsen kvar. Får väl träna lite varje dag... Veterinären erbjöd sig att komma och spruta honom, men jag vet inte om jag tycker en klippning är värt det. Vad tror ni? Jag tycker man märker när hästen varit drogad. Nasse blir piss-sur. Alltså, jag menar nästintill oregerlig. Vänder upp arslet och hoppar med baken och grejer, ME NOT LIKE! Plus att det ju måste påverka alla organ och så med?

Ikväll blir det till att rida i allafall, skall rida båda hästarna. Cannelle behöver ett riktigt svettpass så pälsen blir fin och Nasse och jag behöver bonda lite efter våra duster igår...

Jag håller på att göra en tidslinje över Nasses liv, för att få lite översikt om vad han varit med om och vem han är typ. Riktigt intressant!

Skall försöka göra en över Cannelle också.


DEMOSEDAN - såååå jäääävla INTE braaaa!!

Skenet bedrar!



Going somewhere..?

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar