torsdag 13 mars 2014

Sweeeet!

Underbara dag! Asså... ÄLSKA LIVET <3 

Upp i morse, utvilad och ganska pigg... Iväg till stallet, liten kiss-och-bajs-runda med Zebbi, mata hästarna och ta av täcken, lägga ut hö och sedan släppa ut dem i strålande sol =) mockade och satt sedan ute och drack min smoothie jag hade med mig, samtidigt som Zebbi fick sin medhavda matskål MYYYYS!

Sen fick hästarna lite ILOVEYOU-godis innan vi åkte en sväng till jobbet. In och fixa med lite grejer, slänga ihop en sallad och sedan iväg igen! In på ridskolan och mocka ur boxen jag lånade på hoppträningen, whoopwhoop in på Lantmännen och köpa foder sen bort till mitt eget stall för lite lunch - i soooolen!

Borstade hästarna ute och red sedan båda två =) Cannelle fick gå stora skrittrundan barbacka och Nasse red jag lilla skrittrundan sedan 2*5 minuter galopp i paddocken och sedan skrittrundan igen =) Gick kalas! Besta Hest <3 Sämsta matte däremot red in i staketet - inte en- men två gånger! Kommer få skapliga blåmärken... Vilken idiot är det som satt isolatorerna inåt?? Mitt knän... =( 

Efter ridningen fick hästarna lite mat, och fixade jag och pulade ända tills hovslagaren kom. Vi skodde hästar och fikade, sedan drog jag upp till GRK för att kolla lite på Robban-träningen. Tillbaka till Ullevi och ta in hästar, nu blogga, snart kvällsfodra!

Busy life!
Horsy life!
Älskart!

Lunch i solen


Nu jävlar ska hästarna gödas!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar