söndag 23 mars 2014

Softish

Sååå skön dag igår! Hoppas den här blir lika bra <3

Nice väder är och var det i alla fall =)

Gårdagen började med att släppa ut hästar och hund. Sedan fixade jag och Wilma så det blev lite kattrevligt i stallet =) Att fånga katterna var inte det lättaste, Kringlan måste ha haft det bästa gömstället någonsin! Gick inte att finna någonstans alls, och då är huset ändå inte så stort...

Först att flytta in var Maddox, nemas problemas! Han fick till och med vara ute en sväng på dagen tillsammans med Zebbi. Annars har jag don inlåsta i sadelkammaren/fikarummet nu första dygnet. Han verkade trivas direkt, precis som jag trodde!

Jag, Wilma och My fixade i stallet och fyllde på skräp på släpkärran innan vi åkte hem för att laga lite våfflor. Gott! Sedan tog vi katt nummer två - Ciccolina, och körde bort henne till stallet. Hon var inte alls lika nöjd med flytten utan gick till kattluckan direkt, men tji fick hon för den var ju låst! BESERK! Hon krafsade och rev som en tok!! Haha! Stackars kissemissan...

Sedan tog vi in och fixade hästarna och gav oss ut på tur! En lååååång tur =) en underbar tur! Red runt i skogen och försökte hitta braiga ridvägar, men det gick inte så värst... Provade massa avstickare men alla slutade i vändplaner eller tvärstopp =( Tråååkigt! En väg vi red var så himla fin, skitbra underlag och lagom bredd för att rida jämte varandra, dock så slutade den precis som alla andra vägar vi testade. Vi får väl trampa upp någon stig så det blir som en slinga... Hatar att bara vända och rida tillbaka! Vill rida runt =) Vi var i allafall ute cirka två timmar, och hästarna skötte sig super! Gick fram överallt och var lugna hela tiden. Cannelle såg riktigt fräsch ut och gick både i form och sökte sig nedåt av sig självt. Helt ren i både skritt och trav, så underbart!! Bra gymnastik för hästarna också att rida över stock och sten, då får dom lyfta på fötterna och tänka sig för ordentligt =) Så skönt med vår och så skönt att kunna rida ut!

Såg till och med lite vitsippor som var på väg upp!!

Haha! Just ja! Vi pratade engelska hela tiden också eftersom My vill bli bättre på det i skolan =) Det var skitroligt!

När vi kom tillbaka till stallet sadlade vi av och fixade, sedan tog vi en promenad hem till mig och fångade sista katten...

I med katten i en tvättkorg. Hittar nämligen inte kattburen, så alla katterna har åkt till stallet i en tvättkorg! In med tvättkorgen i bilen, och in med My som får hålla emot locket så inte katten kommer ut. Dom måste sitta i baksätet för korgen får inte plats fram... ChoopChoop, så åker vi mot Ullevi. När vi kommit en bit så ser vi massa reflexer som lyser över hela vägen och en röd lampa som börjar lysa... POLISEN! Ååååå, blåskontroll! Vilket jag i och för sig tycker är mycket positivt att dom har, men allt blev så pinsamt! Haha! Stannar och skall dra ner rutan, men trycker på fel knapp så jag drar ner bakrutan istället, börjar bra! Säger detta till polisen och skrattar lite, han delar inte riktigt min humor... Katten jamar som ett rabiessmittat skrälle och han sneglar in i baksätet. Ser en stor tvättkorg och en liten tjej som trycker ner locket... Öööö, ok? Vi har en katt i tvättkorgen säger jag som ett pucko, det lär han ju redan ha fattat?! Mmm, men nu vill jag att du skall blåsa här. Han pratar som en riktig polis,med en sån där väldigt myndig röst. Blåser och det är ju självklart inga problem =) sen sdkall jag visa mitt körkort. Mitt körkort som ligger hemma... Ska du skylla på katten? Frågar polismannen. Ja. Svarar jag. Ok, han en trevlig kväll, säger han då och vinkar iväg oss! Wiiiieeeoo! Han hade humor ändå!!

Sedan blev jag stoppad en gång till på hemvägen, men då behövde jag inte blåsa,k han frågade bara hur det gått med katten och om den hade lugnat ned sig när vi lämnat den i stallet =) Mötte dom ytterligare två gånger under kvällen, men då behövde jag inte ens stanna!

Gillar snälla poliser!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar