onsdag 26 mars 2014

bra OCH dåligt

Nasse var en ängel igår! Gick in i transporten hur fint som helst och när vi skulle åka hem var det både pissregn och storm, men han var lugn som en filbunke! Var en Ikeapåse som han hetsade upp sig lite för... Eller om jag skall vara ärlig så hetsade jag upp mig! Skrek åt Linnea... Sorry! <3

Själva hoppningen var både rolig och inte... Nasse kändes inte ok. Var inte helt ren i gången =( Inte halt men inte helt fräsch heller. Tror och hoppas att han sträckt sig. Släppte ihop honom med Chesse när vi kom till ridskolan och dom brallade järnet! Så jag vill att det skall vara därför...

Fick ta en ridskolehäst istället - McCarten, en tinker tror jag? Haha, liiiite skillnad! Det gick bra som bara den i allafall! Mycket hoppvänlig häst. Lite trögstyrd men rak mot hinder =) Vi körde lite omhoppningssvängar och jag hade lätt både mest fart och snävast svängar!! Filmer kommer =)

När vi kommit tillbaka till Ullevi gick strömmen när jag var halvvägs in i stallet. Nasse brydde sig inte alls, men vågade inte gå in i sin box. Räddisan! <3 Fick dra på mig dubbla pannlampor och klättra upp på höskullen, var lite läskigt med alla ögon som lyste i mörkret! (hund och katter)

Kunde inte kolla Nasses ben ordentligt, men han gick ok på utsläppet...

Haha! Skapligt mörker!!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar