söndag 9 mars 2014

Åboj!


Vilket vacker väder!! Tjooohooo =) SÅ FYLLD MED ENERGI <3

Satt ute i solen och smorde klart alla tränsen på förmiddagen, så himla göttigt!

Hade en kille som kom och skulle kolla paddocken lite också, måste ju åtgärda underlaget. Han stampade lite och sa "- Här var det hårt." Sedan försökte han få Zebbi (hunden) att gräva... Något hon älskar och jag sagt att hon absolut inte får göra på ridbanor eller i ridhus. Stackars hunden stod vi hans fötter med ryckande tassar och stenglodde på matte som tycker hon har en utomordentligt väluppfostrad hund *STOLT*

Från Ullevi bar det av till GRK eftersom jag lovat att hålla i cafeterian idag. Naturligtvis skulle ju alla grupper rida ut i det fina vädret så det blev ju en skaplig flopp! Tur som jag har så var Johanna Carlsson där och tog över och jag fick åka hem och rida ut jag också!! TACK JOHANNA!

Innan ridningen blev det att inhandla pizza som sedan avnjöts i sadelkammaren / fikarummet. Tur man inte åt hemma för då hade det nog blivit att päsa i soffan... =)

Red först Cannelle. Stora skrittrundan i skritt? Eller? TrippTrapp kanske det kan kallas. På gång att brunsta och pälsfällning för fullt resulterar i en mycket ouppmärksam och piggelin tant! Huvudet far åt alla håll, och försöker man säga åt henne så slår hon upp och ner i stället. Skritt existerar inte, och allt är intressant =)

Nasse är ju som tur var är inte brunstig, men dock så är han pigg. PÅ ETT BRA SÄTT! Vi skrittade ut en vända först, och han passerade både rådjur och höns utan att blinka =) Besta Hest <3 Sedan körde vi lite på banan. Fokuserade på fram- och bakdelsvändningar i hörnpasseringarna, och sedan lite galopp på volten. Hade ny sadel som jag provade, och tyckte den kändes ok. Ska ha den som uterittssadel tänkte jag...

Vilade lite med Zebbi på sofflocket och sedan var det nya tag med mockning, fixa mat och ta in hästarna, som hade fått vara nakna mellan ridningen och insläppet. Tyckte dom nog om, är lite kli i pälsen nu! Ska försöka duscha dem medan det är fint väder.

Cannelle
Snyggaste promenadtanten och min nymålade pall =)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar