fredag 28 mars 2014

RIDTUR FRÅN HELVETET!!


Asså, vafan??! Jävla idioter det finns! Ursäkta språket... 




Har genomlidit en fruktansvärd ridtur =( 

Skulle rida båda hästarna och började med Nasse. Första gången jag skulle rida över vägen ensam med honom och passera den fruktade grisfarmen... 

Lite kul ändå när jag rider förbi där och låter nog rätt så muppig. "Duuuuktig Nasse" "Fiiiina griiiisen!" "Braaaaakorv!"  

OK?? 

Hahaha! Jag pratar ju med min Nasse inte dom riktigt grisarna! =)

Skitsamma. Helvetet och bekräftelsen av puckon började redan innan... Först gick allt kanon! Toppen =) KUUUUL!! 

Sen... 

Möter en barnfamilj som bor i området. Båda mamma och barn rider. Börjar peka och ropa när dom ser mig och Nasse. Nasse tvärstannar. Snurrar, vänder, vrider och backar. Fick honom att gå fram och säger till familjen att han är lite trippig. Rider förbi.. Då springer ungar + skrindor+ vagnar + rosa fladdrande rosetter efter mig och hästen!! WHAT!?

Jaja... Barn är väl barn =(

Stannar vid E22:an för att korsa den. Då åker en gul skåpbil förbi - och tutar! VAD I HELVETE?? Tur att Nasse är någorlunda trafiksäker, men ändå??

Fortsätter förbi grisarna och det går ok. Sitter av och leder honom för säkerhets skull...

Sitter upp och rider. Går kalas! In i skogen på en jättefin väg och möter ett gäng kor... Typ sju stycken kanske... Tänker att dom kanske skall till en hage vi precis passerat. (Tur jag inte red in där, brukar göra det) Vänder och ställer mig åt sidan. Bra miljöträning! Bara det att korna kommer helt själva!! Ingen människa i sikte. Vad i hel**ete!? 
Nasse stressar. Jag blir lite villrådig. Vill inte ha sken =( Kojävlarna fölkjer efter mig cirka tre kilometer, ända fram till E22:an och grisfarmen. Försökte mig på en avstickarväg men det gick åt helvete =( Till slut möter jag en bil som jag stoppar, som hjälper mig! 
Korna skingras, bonden rings upp och jag kan ta mig över stora vägen ensam. Uppstressad häst som trippar på tå och är vääääldigt lätt i fötterna får gå en omväg hem för att lugna ned sig <3

Orkade inte rida Cannelle, var helt utpumpad efter det här! 

Duktiga Nasse som klarade av persen ändå, men det blev inte riktigt den ridturen jag hade hoppats på!!

Kändes som att de såg ut så här...

...men det gjorde dom inte!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar