fredag 28 mars 2014

Mysdag!

Igår har varit en riktig häst och stalldag!!

Efter jobbet åkte jag förbi Hästis-Bästis för en fika, sedan hem och käka lunch och därefter stallet. Red båda hästarna och drog sedan vidare till ridskolan. Skulle hjälpa till i cafeet, men det var massa folk som hjälpte till så jag drog tillbaka till Ullevi och mockade, plus släppte in hästarna. Tillbaka till Heda igen. Hängde lite i cafeterian, och sedan var det dax för fodring av ridskolans hästar. Gick jättesnabbt för jag fick hjälp av My och Linnea <3 Tack Tjejer!

Mycket åka blir det... Tillbaka i Ullevi och utfodra mina egna hästar!

NU äta lite, blogga och sen sooooova ......ZzzzzZzzzzzZZZzzzzz............

RIDNINGEN

Cannelle Vilken ridtur!! =) Supernicigt väder och piggelin häst! Red en lite skogsväg på andra sidan E22:an som har mjukt och fint underlag. Ville testa henne lite i alla gångarter. Vi skrittade såklart först, och hade lång tygel. Sedan fick hon jobba lite! Uppkäftig och tråkig i början. Stretade med huvudet och höll på... =( Trälhäst! Gick lite överböjda och gjorde några skänkelvikningar för att lösa upp henne. Funkade ok. Jobbade i form uppför en "backe" och vek sedan av på skogsvägen. Jobbade lite i traven och hon kändes helt som vanligt. Enda som märktes var att hon var PIGG! Tog galopp och stod i fältsits. Höll lite i manen emellanåt! J****R vad det gick undan!! Vände och jobbade galopp tillbaka med och sedan trav - även det i fältsits, flög fram! Skrittade i form nedför backen och sedan i lång och låg form hela vägen hem. På slutet kändes hon kanon!!

Nasse var jätteduktig! Lagom tills jag skulle rida honom kom en som heter Frida förbi, så hon hjälpte till att kolla honom när jag sprang. Syntes ingen hälta varken i skritt eller trav =) JIPPI! Dock var han lite stel när jag vände... Jag tror att det sitter i typ bogen och att han kan ha sträckt sig när han brallade runt med Chesse på ridskolan. Vi red i allafall ut en sväng och det gick asbra! Är så nöjd! Red en ny väg och han gick fram och var inte stimmig någonting.

Gammal bild

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar