onsdag 30 juli 2014

STALLPLATSER

Jag har varit och kollat på lite stallplatser… 

Mer info om varför och hur och när kommer senare för er som undrar. Det här inlägget kommer att handla om själva uppstallningen och vad man vill ha osv.

Vad sätter ni upp för krav vid uppstallning? Vad styr – priset, folket eller något annat?

Jag har klart för mig vad jag vill ha av ett stall!

  • ·         Utsläpp
  • ·         Fodringar
  • ·         Bete och bra rasthagar
  • ·         Strö
  • ·         Paddock

Detta måste ingå för att jag skall vara intresserad.

  • ·         Antalet jourer och mängden med jobb på jourerna? Helst så lite som möjligt!!
  • ·         BRA ridvägar, gillar skog och mark =)
  • ·         Förvaringsmöjligheter

Det här är sådant som jag gärna vill ska ingå, med det är inget måste. Torkrum för täcken är nice också!!

  • ·         Ridhus alternativt avstånd till ridhus
  • ·         Avstånd från bostad/jobb

Ingår också på listan, men hamnar som ni märker sist! 

Nedan är länkar till några av de stall jag besökte. Uggletorp låg högst upp på listan, men hade inga platser kvar. Ställde mig på kö dock =) Det stall jag bestämt mig för har ingen hemsida, men är ett stall jag stått på förut. Samma folk som då så jag vet vad jag får! För övrigt det bästa stallet jag stått på.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar