måndag 28 juli 2014

Deeeeeet äääääär sååå vaaaarmt!!!

http://www.horsebreedsinfo.com/images/hot-horse.jpg

Vad har ni för rutiner i stallet så här i värmen? Alla hagar, hästar och ägare är ju olika, och har olika åsikter. Cannelle tex som är 25 och halvblod verkar klara både värmen och flugorna bättre än Nasse som är 15 och fullblod... Så länge man inte missköter hästen på något vis tycker jag man kan göra som man vill!


Mina stallrutiner

06:45 Tar IN hästarna
Dom står på halm och har bra med mat i hagen, så dom får inget förutom lite knäcke =) sedan står dom inne hela dagen
17:00 / 17:30 Släpper ut hästarna
Flugtäcken och flughuvor på!!
19:00 / 20:00 Ryktar och rider, visiterar dem och sprayar/smörjer flugmedel
22:00 Släpper ut dem för natten 

Det här funkar för mig och mina hästar. Jag får uppfattningen att dom vill komma in, står vid grinden varje morgon, och sover när dom står i boxarna.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar