onsdag 13 augusti 2014

RIDLÄGER SÖNDAGEN

TEORIPASS

På teoripasset pratade vi om det vi skulle göra under ridpasset; skänkelvikningar och att rida början till öppna/sluta. Vi gick igenom sitsen och hur man skall placera sin vikt bland annat. Johanna illustrerade med en mycket fin teckning =)



Här är lite länktips

HIPPSON
HÄSTEN OCH JAG
AP RIDUTVECKLING
HIPPSON IGEN


RIDPASS 5 - DRESSYR

Johanna tyckte ridpasset gick bra, men jag är inte riktigt nöjd... Som vanligt! Asså, jag har lite för mycket prestige när jag rider, och det lossnar inte riktigt. Tyckte Nasse kändes störd och var inte helt koncentrerad han heller... Fick inte igenom honom ordentligt. Hade tänkt att vi skulle glänsa, men så blev det inte =(

Tänkte att han kanske var trött efter all ridning...

Johanna D filmade och nu mina damer och herrar, blir det långfilm!! Fram med popcornen ;)

Har granskat ridningen och kommit fram till att jag måste upp i sitsen. Ihop med armbågarna. Ge ett jämnare och mer stabilt stöd i hande och vara "hårdare" i skänkelhjälperna.

Har Ni några åsikter om min ridning? Kom gärna med tips!




Inga kommentarer:

Skicka en kommentar