måndag 9 mars 2015

Underbar helg!

I fredags kom Linn på besök och var hela helgen - svinkul!!

Vi inledde fredagskvällen med ett litet ridpass =) asså det är så kul att se Linn och Cannelle tillsammans. It´s magic! Har lite filmer men lyckas inte ladda ner dem... Får försöka fixa det!

Lördag var det stalljour och hoppning på schemat!

Vi byggde en bana med en långsida á två hinder på 17 meter, andra långsidan ett kryss med lång anridning och sedan ett diagonalhinder vid M. Jag hoppade 50 cm kryss men är så jääkla nöjd med att jag vågade! Ska hålla mig på den här nivån tills det sitter som kokt potatis innan jag går vidare. Linn hade ätit tuffhetspiller för hon vågade ju hoppa Nasse hur som helst... Liiiite avis faktiskt :) Avis på hennes hälar också, jävlar vad hon trampade ner! Inspirerande och sporrande att rida med andra tycker jag! Man anstränger sig ju lite mer och törs lite mer. Perfekt för mig!

Söndagen var det dax för uteritt! I det bästa vädret ever!! Sååå nice, typ 14 grader varmt!! Underbart! Vi hade Zebbi med på ridturen, det var första gången hon var med, och det gick kanon! Gutt =) När vi kom tillbaka från skogen var Erika i stallet för att spana in Linn och vi körde lite i ridhuset. Jag hoppade några skutt, och de filmerna har jag lyckats få upp. Se och njut ;)



Linn hade "clinic" med Erika och det verkade som att dom kom fram till en hel del! Kul =) Återbesök av Linnet på onsdag, dressyr för Erika och hoppning för mig!

Vill ni läsa mer om min och Linns helg kan ni kolla HÄR

Bilder från uteritten




Inga kommentarer:

Skicka en kommentar