onsdag 18 mars 2015

Nu vankas nya tider!

Tjalå på er!

Är på ett strålande humör! 

Blev klara med hagen igår - så jeevla skönt! Nu är den ren och fin så dom kan bajsa loss riktigt ordentligt ;) Ridpasset igår gick asbra. Asså, min häst är bara bäst och jag är riktigtriktigt nöjd! 

Vi körde galoppbommar på marken med 17 meter mellan, samma linje som vi hoppade på sist. Jag gick på fyra språng hela tiden och fick in ett riktigt skönt flyt. Hästen lyssnade och det kändes som att vi red tillsammans <3 sedan var det två cavalettikryss med galoppbom framför. Här tränade jag på att dels våga ha lite mer fart, samt hålla en jämn galopp hela vägen. Försökte hålla igen honom lite innan hindret så han inte rusade iväg och det kändes asbra. Fick in några språng där jag verkligen kände att han tog i med ryggen och hoppade ordentligt!!

Inspirerad av mig själv med en släng av storhetsvansinne har jag nu anmält mig till mitt livs första tävling med Nasse!!
YES, ni läste rätt!
40 cm startar vi i =) det är klassen efter den där det är tillåtet att ha ledare, hahaha!!

Kaninhoppningshöjd - passar bra på ett påskskutt ;)





Inga kommentarer:

Skicka en kommentar