söndag 27 oktober 2013

Ridaridaranka

HÄSTEN HETER CANNELLE!! Jääädrar i min låda, tanten kan!

Blev bara ett pass igår, för jag skulle rida ut med några tjejer i stallet och dom tog typ hundra år på sig... Vi skrittade ut längs grusvägen och sedan en liten slinga i skogen. Cannelle stegade på och ponnytjejerna hade rätt så svårt att hålla takten. Fick hålla in henne massor och hon kändes som hon blev lite tjurig... När vi kom tillbaka skulle jag rida lite i ridhuset, och då var en annan tjej där med sin nya häst och hoppade lite skutt-hinder. Snacka om supertaggad kamel helt plötsligt!! Slog med huvudet, stod på bakbenen, flamsade runt lite hur som helst och så fort vi kom nära hindret var öronen "slickade framåt" HaHa!! Hon hade nog gärna dragit några skutt hon med!! Det bästa är att jag innan jag red ut presenterade min häst som; "ett gammalt ök det inte är mycket med"... Fick man ju surt äta upp!

Idag red Linnea, en tjej som hjälper till med stalljourerna Cannelle för My, min ordinarie medryttare var sjuk. Det gick helt ok, och vi red ut en liten slinga innan vi körde på ett mindre pass i paddocken. Jag jobbade Nasse i lite ökad trav på långsidorna och galopp på volten. Gick bra, men man vill att det skall finnas mer muskler! Både på mig och honom!! =) På uteritten skötte han sig exemplariskt! Var inte rädd för vare sig ensilagebalar, fladdrande gula plastband eller prasslande löv =)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar