torsdag 31 oktober 2013

BERÖM!

Igår så blev det en riktig stalldag =) Jag och en annan tjej i stallet fixade iordning sadelkammaren och foderkammaren. Hoppas nu bara att det håller sig så här fint och ordningsamt!!

Ridningen blev lite förskjuten, men Cannelle fick manen både klippt, cuttad och ryckt. Blev ganska ok resultat... Ser ut som en häst mer och mer =) Sedan fick hon stå med BackOnTrack-ryggen och benpaddar bak i nästan 2 timmar. Sköööönt... Man såg hur hon njöt och slappnade av =)

Nasse ridning gick bra, men man vill ha mer muskler fortare! Vi jobbade lite "öppna" och "sluta" samt ökningar i traven med ihopsamling på kortsidan och galoppvolter, plus lite ökad galopp längs fyrkantsspåret. Alltså ridningen går så mycket bättre när man har en bild över vad man skall göra istället för att man bara struttar runt. Försöker att alltid ha ett pass klart i huvudet innan jag rider. Därför har jag bestämt mig för att börja följa lite träningstips och olika pass från böcker med. Typ köra lite programridning.

I allafall om jag skall återkoppla till rubriken så fick vi beröm för vår ridning idag av cafeteria-hänget! Dom tyckte det så sååå braaa ut och inte alls som att han skulle stått i 2,5 år =) WhoopWhooop! KUL!

Skall välja en bok ur DJURSEKTIONEN i min bokhylla...
Blir denna! Bra övningar och bra illustrationer =) Passar perfekt som första bok!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar