tisdag 24 februari 2015

Uppdatering Cannelle

Se det tidigare inlägget HÄR!

Sårläkningen ser fantastisk fin ut! <3 Det har läkt super och ingen av de skadade tänderna verkar ha blivit infekterade. Däremot upptäckte jag ytterligare en fraktur i en framtand och tyvärr har det blivit infektion i käken runt tanden. Är en sårficka som blivit äcklig och det är alldeles svart =( Stinker as! Har spolat rent och det börjar se bättre ut, så alla får fortsätta hålla sina tummar och tår!

Har konsulterat två veterinärer plus en veterinär med tandläkarinriktning och kommit fram till att låta hästen vara. Hon får varken pencillin eller smärtstillande. Pencillinet håller jag med om till 100% men smärtstillande vet jag inte... Tycker kanske att hon skulle ha haft det, men det kanske är mamma-hjärtat som talar? Svårt...

Här är en superbra länk!

VAD TYCKER NI?

När munnen är ordentligt läkt kommer jag åka in till tandläkaren för kontroll. Tycker jättemycket om min tandläkarveterinär, vi har samma inställning och syn på det mesta. Det är verkligen jätteviktigt att kontakten mellan ägare och veterinär/hovslagare/annan behandlare stämmer, likaväl som det måste stämma mellan veterinär och häst!

Tills munnen är ok kommer Cannelle fortfarande att skrittas 3-4 gånger i veckan, ca 30-60 minuter per gång. Detta för att jag tror att det är det bästa för henne, hon är gammal och leder och ligament måste hållas igång! Försöker hitta någon som har ett hackamore att låna ut, just nu rider vi i grimma...
















Inga kommentarer:

Skicka en kommentar