tisdag 3 mars 2015

Irriterad!


Asså... Jag är så sjukt irriterad på den här människan och konversationen! 

Är med i en loppis-sida för hästgrejer på FB och såg nedanstående annons. Fattar ju själv att 300:- kanske är lite väl lågt, men tänkte att man ändå budar upp så priset blir ju ett annat... Står ju också att sadeln är så extremt i vägen och att hon själv inte kan använda den till något, så egentligen är ju trehundra i allafall bättre än det den är värd av att bara hänga i stallet. Den ser ju inte ut att vara i superfint skick heller och man vet inte om den passar hästen eller är bra i sömmar och bom. 

Reglerna för sidan är så som nedan...

Begagnade hästtillbehör. Inom rimligt avstånd från Vimmerby!Bildkrav å pris i inlägget är ett krav!

Först som skriver denne köper vara ska också få göra det.
Skriver man är eventuellt intresserad eller jag hör av mig i kväll så är det lika med att varan fortfarande är till salu!

Först som skriver denne köper vara ska också få göra det. Skriver man är eventuellt intresserad eller jag hör av mig i kväll så är det lika med att varan fortfarande är till salu!
JAG anser mig ju vara första budgivare oavsett vad dom andra skrivit, dom har ju inte ens budat... Det jag stör mig mest på är inte att jag inte får köpa sadeljäveln utan hennes ton i sina inlägg. Tur jag gått kurs i att inte bli skogstokig och bete mig, haha!! Inte verkar ironi vara hennes starkaste sida heller eftersom hon lajkar mitt sista inlägg - eller är det en pik?

Detta gör mig vansinnig =( måste gå och vrida ur disktrasan...


FROM NOTIFICATIONS
Kieffer München dressyr normal mot vid . 17 tum .
fler bilder kan ordnas även provning .
700 :- eller bud då den verkligen hänger ivägen och inte funkar på någon av hästarna . Byte kan oxå vara av intresse så kom med förslag smile emoticon
Like ·  · 
  • 1 hr · Like
  • Maria Olofsson Var finns sadeln??? vill gärna kolla om den kan passa...
    1 hr · Like
  • Erica Andersson Blackstad . Kan tas med orter runt om
    1 hr · Like
  • Maria Olofsson Jag finns i Hultsfred på ridklubben! Har du nåt ärende hitåt??
    1 hr · Like
  • Erica Andersson Fredag o söndag 
    1 hr · Like
  • Marielle Friman Öh? Vad hände med budgivningen..?
  • Erica Andersson Oj . Nä 300 är lite väl lite .
  • Marielle Friman Ok, men du har ju skrivit 700:- eller bud? Man brukar väl börja lågt? Enligt sidans regler är det ju den som skriver först som ska få köpa, och exakt därför kanske man inte vill buda så mycket om inte sadeln ens passar? Eller buden skenar iväg...
  • Erica Andersson Ja bud är helt ok . Låga bud är väl upp till säljaren att acceptera? . Kanske missade att skriva inga skambud .
  • Marielle Friman Då borde du väl skriva till mig direkt att du inte accepterade mitt skambud då  så jag har chansen att höja budet? Plus skriva till den som nu ska prova den att om jag var intresserad så var jag före?
  • Marielle Friman " Auktion är en metod med försäljning och köp via budgivning (prisförslag) under en begränsad tid, där den som bjuder högst (vid lös egendom) måste köpa varan. "
  • Erica Andersson Det står faktiskt inte någonstans i reglerna att den som lägger ett skambud ska få köpa varan för det priset .den biten med den som skriver köper gäller nog för begärt pris . Tror du inte det ?
    5 mins · Like
  • Marielle Friman Ja, visst det blir bra! Jag min dumma fan trodde att man skrev 300:- så skrev nästa 400:- och så fortsatte det så, eller att säljaren skrev att, nej det är lite för lågt och kom själv med ett motbud - typ 500:- Tydligen så är jag lite puckad och ber så hemskt mycket om ursäkt! Lycka till med försäljningen av din sadel och ha en fantastisk dag! 
    1 min · Like · 1

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar