torsdag 26 mars 2015

Banhoppning


Igår hoppade vi bana. Det var första gången sen jag vet inte när.., och första gången någonsin som jag verkligen hoppade med hästen och inte bara skuttade runt. Nu menar jag inte att det gick överdrivet bra, för jag var fortfarande livrädd ungefär hela tiden och första varvet var jag så rädd så jag höll andan hela vägen! Skapligt flåsig när dom nio sprången var slut!! 

Hahaha =) 
men jag bröt inte ur och jag gav inte upp. Första delmålet uppnått.

Hoppade faktiskt oxern på 60 cm, inte illa!

Vi fick inte till det riktigt med flytet  och det var mer start-stopp-hopp. Tur jag har en snäll häst. JA, NI LÄSTE RÄTT! Han är fan döschysst! Hoppar fast jag rider skit och är hur snäll som helst. Synd att ingen filmade, måste bli bättre på det. LovelyLinn har ju liksom till och med köpt en selfiepinne.

Idag har jag inte ridit då jag kört Friskis&Svettis istället, men satan vad mör jag var..! Överbokat pass också så man fick inte ordentligt med plats för att göra övningarn, lite surt =( menmen, känns i musklerna att jag red konditionsträning i tisdags =) kände nog fan lite i tisdags från måndagens skrittpass med... Hujhuj!För att inte prata om träningsvärken från banhoppningen... Mestadelen av den är nog från att ha spänt sig då man varit lite nervig!

Imorgon blir det ridning igen, hade planerat galoppbommar, men vet inte om jag ska ändra det... Eventuell uteritt på lördag och bombanshoppning på söndag. Sen är det ny vecka... TÄVLINGSVECKA!! Jag motherfucking dööööör!!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar