fredag 18 juli 2014

No pain NO gain?!

Eller?? Asså... igår flög djävulen i mig tror jag! Hem direkt efter jobbet och diskade, plus lite soffvila. Sedan cykel till stallet. Red Nasse på en timmes skrittur. Stretchade honom. Cyklade hem. Tog ett mellanmål. VAR UTE OCH SPRANG TVÅ VARV PÅ GARPE!! Idag; kan knappt gå...

Jaja, så är det när man satsar på att bli hobbyproffs!

Allt gick kanon när jag red, dock var han något kort i steget till en början, och ganska besvärande med alla flygfän, men helt ok fast något svårt att jobba ordentligt. Stretchen gick asbra, han var supermjuk! Bara ryggen som var lite svår, men det berodde nog på att jag inte hade något hjälpmedel, brukar ha typ en hovkrats eller liknande. Nasse gillar att bli stretchad också så det är kul, han är till och med lite hjälpsam =) kan kanske bero på godiset han får..?

Bästa stretchhjälpen =)


Cannelle fick stå med Back on Track-ryggen i cirka 1 1/2 timme. Självklart fick hon också lite godis <3

Stretchar ni era hästar något?

Här är mitt schema som jag har på väggen, tycker det är kanon!

https://cdn1.cdnme.se/cdn/8-1/3486934/images/2012/stretchschema_203618838.jpg

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar