tisdag 8 juli 2014

Bästa ridturen!

Igår hade jag en alldeles underbar ridtur med Nasse =) Egentligen skulle jag ha ridit tillsammans med Anna men hon hade huvudvärk och kunde således inte, då försökte jag tjata på My att ställa upp som sällskap men hon ville inte - och tänk vilken tur! För jag och Nasse hade en superhärlig tur tillsammans. 

Kände sådant samspel mellan mig och hästen!! 
Som en tyst överenskommelse. 
En total tillit vad som än hade hänt. 
Kärlek... Tacksamhet...
Helt underbart! <3
<3

Vi red iväg från stallet utan problem, blev lite oroligt borta vid grisfarmen, men jag red fram honom tills jag tyckte det räckte och då hoppade jag av och ledde förbi honom. Hade med godis och belönade med, plus massa beröm såklart! Sen förstår ni gott folk, lyckades jag hoppa upp utan vare sig pall, sten eller dike! =D Jäääj!! Hejja mig! 

Vi skrittade förbi Crazy Catladys hus och sedan travade vi hela vägen till kohagen. Lite skritt på skogsslingan och sedan trav hela vägen ned till sjön och tillbaka. Förutom en backe som jag släppte på redigt ordentligt i galopp! Jääääävlar vad det gick! Trodde vi skulle springa ifrån oss själva ;) Vi fortsatte trava fram till grusvägen. Sedan jobbade vi på formen i skritten. Kom bakom två andra hästar, Scooby och Darwin från GRK. Deras ryttare tyckte nog att det var lite besvärligt med Nasse bakom, men efter lite "om och men" red vi om och förbi.

På hemvägen gick det alla tiders att ta sig förbi grisarna. Till och med kolugn när vi skulle korsa E22:an och nästan krockar med ett husvagnsekipage. Ursäkta men skall man inte lämnna ridande företräde? Måste man bränna däck för att komma ut först med bil och husvagn när ryttare och häst står och trampar vid en väg som ändå håller 100 km/h?? Tur Nasse är så lugn i trafiken... Allt som allt tog ridturen lite mer än en timme.

Tillbaka till stallet blev det duschning och schamponering med linimentschampo. Snacka om att han fäller hår helt plötsligt!! Fick ta koskrapan och rykta av honom med!! WTF??

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar