söndag 9 november 2014

Uteritt med Majsan

ChooopChooop!

Sitter och myser med vin och popcorn i soffan, tända ljus har vi också, myset och jag!

Idag har jag ridit ut med Majsan, det var jätteskönt! Perfekt väder, fastän jag saknade solen litegrann =) inte så värst trött efter helgens alla fester heller, det var ju skönt... Annat är det nu, ögonlocken börjar kännas tung...

Vi red den enda slingan jag kan hittills, men vi red den två varv, så det blev cirka en timmes ridning totalt. Första varvet på lösa tyglar och bara skritt, andra varvet lit emer samlad skritt och så lite galopp!

Till min förvåning så skötte sig Nasse trots att han inte ridits sedan i måndags =)

Majsan fick till det stundtals och Canne såg riktigt fin ut.

Imorgon och på tisdag är ridhuset stängt. Dom skall byta underlag.

Så jag hoppas vädret är snällt och låter mig rida ute, kan ju vara najs att testa paddocken också!

Nu skall jag fila lite på ett projekt jag håller på med, trevlig kväll mina vänner!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar