fredag 4 april 2014

TOPPEN DAGAR!!

Har ridit ute både tisdag och onsdag. Så skönt med lite sol även om det inte är så varmt =)

På tisdagen red jag och Linn 1 1/2 timme och onsdag red jag Cannelle 1 1/2 timme plus Nasse en timme.

Nu sitter jag och väntar på sambon som är cirka en timme sen, vi skulle hämta lite grejer till stallet var det tänkt, annars hade det kunnat bli ridning idag också... *SUCK*

TISDAGENS RIDNING

Jag och Linn red ut i skogen och hade en supermysig ridtur, med super mysiga hästar. Dom var lite piggelina, men skötte sig utmärkt hela vägen =) Nasse larvade sig lite vid grisfarmen men annars gick det bra. Vi red vår vanliga skrittsväng med en liten avstickare på min och Mys skogsväg, där vi provade lite trav och galopp! Båda hästarna gick rent och var på hugget! Sedan mockade vi och gjorde mat till hästar och oss själva innan vi drog till Heda för lite hoppträning. Jag hade ju inte med mig Nasse så det blev McCarten den här gången med =)

ONSDAGENS RIDNING

Red båda hästarna. Cannelle och jag tog en skogstur på okänd mark och hittade en perfekt galoppbacke, så den blev det tre gånger =) SÅ PIGG HÄST!! Kan inte fatta att hon är så gammal, det är helt sjukt! Hon kändes superfräsch och visar inga tecken alls på hälta längre <3

Nasse och jag tog en skrittrunda på 15 minuter och sedan körde vi galopp i paddocken. 4 * 5 minuter med 1 minut skritt däremellan. Hade halsförlängare på. Gick kanon! Även han var pigg och höll bra galopp hela tiden. Dock måste jag fixa paddocken så den blir jämnare och mjukare... Måste även träna på att rakställa Nasse så att han inte känner att han behöver stöd från väggen / staketet. Efter galopparbetet skrittade vi genom fårhagen cirka 20 minuter.

BRA DAGAR!!









Inga kommentarer:

Skicka en kommentar