söndag 12 januari 2014

Jag är skyldig vad..?!

På väg till stallet i torsdags möter jag en av ridlärarna som frågar mig om jag kan ha stalljouren i helgen...

Eftersom det redan är torsdag eftermiddag, tycker jag det är lite sent att fråga, och inte ett dugg konstigt om jag tackar nej. Eller?

Plus att jag har massor planerat i helgen, får gäster på lördagskvällen, har ont i handen, har haft många stalljourer enligt vad jag tycker, och så skall jag ju flytta snart. Har haft en jour i januari och tycker det räcker.

Så därför säger jag ifrån....

Lite senare ringer ridskolans ekonomikontakt... 

Hahaha! WTF?! På riktigt?? Han har tydligen gjort en matematisk uträkning, där han kommit fram till att jag är skyldig ridskolan en kvarts stalltjänst, och att jag bör ställa upp på lördagen för att vi skall vara kvitt. 

ÖÖÖöööö??? VA?!

Jag vet inte hur han har räknat ut det, eller varför han anser sig föra ridskolans talan, eller hur fan jag kan vara skyldig dem kungens skit!

Jag har varit uppstallad sedan oktober. Det har gått åt 4 säckar müsli och jag är nu inne på den 5:e. Jag har påpekat flertalet gånger att det försvinner foder, men det verkar inte som att någon bryr sig. Jag har på grund av nonchalans av personal/ansvariga fått en häst med foderstrupsförstoppning. Jag har skänkt ridskolan fyra balar hö, eftersom deras egna ensilage var för blött för en av ponnierna att äta. Jag har haft sju stalljourer...

Ändå är jag skyldig dem en kvarts stalljour till?? En fjärdedels stalljour... Hur räknar man då ut vad en fjärdedel av en stalljour är?? Är det ett insläpp? En kvällsfodring? Eller som ekonomikontakten tycker en förmiddag med fodring-utsläpp-mockning av 30 boxar?? 

Jag tycker inte att en fjärdedels stalltjänst är något att bråka om, och jag vill inte vara skyldig varken pengar eller tid när jag flyttar därifrån, så jag kan ta min kvart av stalltjänst.

Ska bara göra en matematisk uträkning på exakt vad och hur mycket en fjärdedel är...

1 kommentar:

  1. Åh herregud, sånt där hade jag fått spel på. Det låter ju helt absurdt. Gör din uträkning du och så släpper du ut precis så många hästar du kommer fram till och mockar precis så många boxar och hälsar dem att ni är kvitt.

    SvaraRadera